[lang_gl] O ENTERRAMENTO DE VALLE-INCLÁN: O “NÉCORAS”[/lang_gl] [lang_es] EL ENTIERRO DE VALLE-INCLÁN: “O NÉCORAS” [/lang_es]

[lang_gl] Leo “La muerte de Valle-Inclán. El último esperpento” (Ézaro ediciones), de Javier del Valle-Inclán, Carlos G.Reigosa e José Monleón. Un libro imprescindíbel para coñecer a fin dun escritor imprescindíbel e dunha personaxe magnífica.
No relato do enterramento de Valle aparece citado Alonso Puente, “o Nécoras”, como a persoa que intenta arrincar a cruz do cadaleito do escritor. Todo baixo unha bíblica chuvia que arroiaba. Carlos Reigosa di que Alonso se exiliou uns meses despois do golpe a México. As miñas noticias son outras, foi torturado e asasinado a golpes na comisaría polos fascistas. Como relatei en “Home sen nome”. Doutra banda, “o Nécoras” non foi un atolado sen máis, como sentaron a memoria os fascistas, foi un dos fundadores do sindicalismo no Uruguay.
Reivindiquemos e resgatemos a dignidade de cada víctima. [/lang_gl][lang_es]Leo “La muerte de Valle-Inclán. El último esperpento” (Ézaro ediciones), de Javier del Valle-Inclán, Carlos G. Reigosa y José Monleón. Un libro imprescindible para conocer el fin de un escritor imprescindible y de un personaje magnífico.
En el relato del entierro en el cementerio civil santiagués aparece citado Alonso Puente, “o Nécoras”, como la persona que intenta arrancar la cruz del ataúd del escritor. Todo bajo una lluvia bíblica. Carlos Reigosa dice que Alonso se exilió a México escapando de los golpistas unos meses después, mis noticias son otras. Fue torturado y asesinado a golpes en comisaría por los fascistas, como relaté en “Hombre sin nombre”. Por otro lado, “o Nécoras” no fue un exaltado sin más, un personaje ridículo, como sentaron los fascistas en la memoria de la ciudad, fue uno de los fundadores del sindicalismo en Uruguay.
Reivindiquemos y rescatemos la memoria de cada víctima. [/lang_gl]