[lang_gl] AUTOR: MAMÍFERO EN PERIGO DE EXTINCIÓN[/lang_gl][lang_es] AUTOR: MAMÍFERO EN PELIGRO DE EXTINCIÓN[/lang_es]

[lang_gl] A crise económica e o cambio tecnolóxico ao dixital están a ter consecuencias profundísimas na literatura, veranse no prazo dun ano. Vexo aspectos de democratización e extensión da cultura e tamén vexo aspectos destructivos e autoritarios, a realización da ideoloxía do hiperliberalismo: un mundo onde campan sen límite os máis fortes. E cada un posiciónase como sabe e como pode, sobre iso na redacción de El País teñen unha tribuna miña, “Qué va a ser del escritor”,  e aí, cando lle toque ser publicada, darei o meu punto de vista. Leo hoxe unha tribuna dun escritor, Javier Calvo (non sei se é un autor que viva da escrita), el ve que editores, libreiros, etc desaparecerán. É probábel. Tamén ve que o autor sobrevivirá, mesmo alegre e rufo. Iso xa non o vexo.

A figura do autor é fráxil, pasou de crear baixo o patrocinio dos nobres e príncipes a vivir do seu traballo ofrecido ao mercado a través dos empresarios do libro e da prensa. O futuro é incerto hoxe, pois. Non sei de que vai vivir Javier Calvo no futuro. Eu tampouco, mais témome que da miña obra non.[/lang_gl][lang_es] La crisis económica y el cambio tecnológico a lo digital están teniendo consecuencias profundísimas en la literatura, se verán en el plazo de un año o antes. Veo aspectos de democratización y  extensión de la cultura y también veo, lo contrario, aspectos destructivos y autoritarios, la realización de la ideología del hiperliberalismo: un mundo donde campan sin límites los más fuertes. Y cada uno se posiciona como sabe y como puede, sobre eso tienen una tribuna mía en la redacción de El País, “Qué va a ser del escritor”, y ahí, cuando le toque el turno de ser publicada, daré mi punto de vista. Leo hoy una tribuna del escritor Javier Calvo (tengo la impresión de que no vive de la escritura), él ve que editores, libreros, etc. desaparecerán. Es probable. También ve que el autor sobrevivirá, incluso alegre y lozano. Eso ya no lo veo.

La figura del autor es frágil, pasó de crear bajo el patrocinio de los nobles y príncipes a vivir de su trabajo ofrecido al mercado a través de los empresarios del libro y de la prensa. El futuro es incierto hoy, pues. No sé de que va a vivir Javier Calvo en el futuro. Yo tampoco, pero me temo que de mi obra no.[/lang_es]